esmaspäev, november 26, 2007

kink väljendab kinkijat

Ma ei ole kunagi aru saanud kinkekaartidest, et miks on nad paremad kui raha. Olen ka ise osalenud kingitustes, kus kambapeale ostetakse kinkekaarte vms. Mõned aastad tagasi tekkis ühel tuttaval situatsioon, kus ta ei saanud kinkekaardiga poest tooteid osta - ta soovis nimelt osta kinkekaardiga kahte poole odavamat kinkekaarti. Ei müüdud. Öeldi, et see on vahetamine. Et sellega saab osta ainult raamatuid. Ja isegi siis ma ei saaud veel aru millega on tegu, arvasin ikka veel, et see on vaid poodide marketingitrikk rohkem ausalt raamatuid müüa. Kuni tänaseni, mis Steh Godin statistikaga mu silmad avas - kinkekaardid on tavaline petuskeem, kus müüakse asja, mis on vähem väärt kui raha. Plaaniks on esiteks et inimene ostab reeglina asju, mis maksavad natsa vähem kui hind kinkekaardil või teiseks siis üldse unustatakse need kaardid säilivusaja jooksul realiseerida. See vahe oli mullu USAs kaheksa miljardit taala, mitte peenraha.

Jõulud on masenduse ja ostlemise aeg. Kõik marektingivaled rullitakse välja lähima kuu jooksul. Kinkekaardid sobivad siia nagu valatult.