neljapäev, oktoober 06, 2005

keskmine palk

EE-s Kasesalu ütleb, et Eestis enamus inimesi saavad alla keskmise palga. Ilmselt see matemaatiliselt ka nii on, aga kuidagi võiks olla ka mingi mõõdik, mis näitaks ära kui palju enamus inimesi palka saavad. Väljend "keskmine palk" ei ütle ju tegelikult midagi inimeste teenimise kohta. Kui näiteks antsmitt oma hanketulu palgana deklareeriks ja maksud ära maksaks, siis hüppaks eesti keskmine palk hea portsu, aga inimesed ennast palju rikkamana ei tunneks. Äkki ongi keskmise palga pidev tõus Eestis tingitud sellest, et rikkad on hakanud veidi rohkem oma tulu näitama, mitte inimesed ei ole hakanud rohkem teenima...

A liikluspolitseinik kirjutab samas väljaandes, et rikkaks nad ei saanud. Ilmselt oli siis tegu mingi lolli Tallinna mehega, maantee peal juba nii et juhtu, et vaeseks jääd. Harjumaal liikluspolitseinikel on ikka hulka kallimad autod kui EE kirjeldab ja naised on kodused. Eramajas.

A üldiselt vist kõik mõistavad neid pollareid, mina olen vist ainus loll idealist, kes tahaks, et nad ei võtaks altkäemaksu. Võib-olla olen ma lihtsalt elus neile nii vähe maksnud, et ma ei tunne ennast selle süsteemi osana. Kui ma nüüd tuttavatelt uurinud olen, siis on ikka enamus mingil hetkel raha loovutanud. Meie liikluskaristused on nii suured, et keegi ei taha, et ta reaalselt peakski maksma 18000 purjus pea eest. Ikka oleks hea kui oleks see 3000ne võimalus. EE artiklist saan ma aru, et nende politseinikega ei tehta eriti midagi ja nad jätkavad politseis. Palun oleks ainult nii, et ma valesti aru sain.