kolmapäev, juuni 13, 2007

marineerisin ribi

Nii... täna oli siis see päev kui ma ribi marineerisin, elu esimest. Homme on grillimine ja laupäeval astub me tiim (ilma minuta, leban ise rabarokil siis) üles Grillfestil ning peab maitsva tulemuse saavutama. Seepärast valmistasin homseks trenniks ette tüki liha ning panen siia kirja mis ma tegin, et kui homme küpsetis maitsvaks osutub, siis kaasvõitlejad suudavad hõrgutise laupäeval taastoota.

Esmalt lugesin paar retsepti läbi ja otsustasin, et teen teistsuguse - eristumine on algaja ainus võimalus. Esiteks otsustasin eristuda seeläbi, et ei kasuta Worcestershire'i kastet ega Tabascot. Tegelt on see nii hull eristumine, et ma arvan, et poolest maailmast panen ikka ette. Muus osas läksin tavalist teed - tsitruseline värske maitse tuleb tarnida.

Millised ürdid? Tegin valiku, mis on omavahel veidi sarnane, aga üks neist on tavaline ning teine ribimarinaadis haruldasem - tüümian ja oregano. Mõlemat ohtralt - hakkisin peotäied ning segasin sisse.

Niisiis. Esmalt külmpressitud oliivõli. Siis sinna sisse sinepit. Siis Sojakaste, tume ning kuri. Ei mingit Light sojat! Korralik sojakaste annab ilusa värvi ning maitse ja vabastab vajadusest soola panna. Siis magusaine - hiiumaa mesi. Siis veidi pulbrikujulist paprikat ja cayanne'i pipart. Ja nüüd käibki juba hakitud tüümian ja oregano. Ja siis tavaline paprika - hakkisin ühe keskmise suurusega kollase sinna sisse.

Järgmiseks anname tsitrusemaitse. Olin ostnud kolm brasiilia laimi ning ühe apelsini. Koorisin nad kõik "veriseks" ehk siis ei jätnud valget kibedat nahka ning hakkisin peeneks, mahlaseks. Pistsin sisse ja pressisin veidi kahvliga veel lisaks.

Mingi sisetunde ajel valasin juurde veel hea suraka riisiäädikat - see oli mul kunagi ühest sushimaitsestamisest üle jäänud ja tavalist mul ei olnud, aga mulle tundus, et maitse peaks isegi paremini sobima. Vist sobiski.

Ja nüüd oli terava koht. Kui alguses otsustasin mitte kasutada wortsu, siis samal hetkel ütlesin mõttes "ei" ka sibulale. St tegelt juba poes. Küüsaluk on meeste ala! Rumeenia kinnisvara muidu vabaks ei saa! Kolm küünt hakkisin peeneks ja segasin muu mudru sisse. Limpsisin peale segamist kahvli puhtaks ja pisar tuli silma - vaev ei olnud asjata, olin tootnud kvaliteeti! Just see mis mul mõttes oli mõlkunud.

Ribi enda ettevalmistamine ei ole mu tugevam külg, aga tegin nii, et suure paksu liha rebisin maha ribidelt ja kondipoolelt kiskusin kelmekile maha ja viskasin minema. Nii vist on õige. Siis pistsin ribi marinaadi ja hoolitsesin, et hästi kaetud saaks. Ruumi oli veel, niiet peale asetasin maharebitud lihaosa - eks grillime sellegi homme läbi.

Korralik marinaad peab ise rahunema u 24h enne, kui teda kasutama hakata, aga meil siin ei ole ajaga laiata. Liha on nüüd sees ning seal ta seisab külmkapis. Homme on tõe päev.

Sildid: , ,