teisipäev, oktoober 31, 2006

Beam me up, Scottie!

Kui lauba Dublinisse laekusin, siis...

Ei, ma hakkaks parem pühapäevaga peale, läksin mingil hetkel lihtsalt linna hulkuma ja toredate inimestega kohtuma. Õhtul aga leidsin põneva kõrtsu, mille nimi rahvasuus on Gravediggers. Kuulus on ta peamiselt oma ülihea Guinnessi poolest. Nimelt peab Guinnessi oskama serveerida ning on vähe kohti kes seda teevad. Justnimelt teevad, kuna väidetavalt on see lihtne ja oskamisega ei ole seal midagi pistmist. Lihtsalt tüütu teha - õigetel temperatuuridel hoida, õigesti valada, klaaside pesemisel kasutada 85kraadist vett, mitte pesuvahendit jne. Oli ikka (teistmoodi) maitsev küll.

Peale selle oli koht veel lahe, kuna oli surnuaia baar, saanud nime pidevalt maani täis olnud hauakaevajate järgi. Õige nimi on tal... ah seda ei tea niikuinii keegi, aga no mingi mehenimi oli, selle kes alustas tuhandekaheksasajakolmekümnekolmandamal. Ma tean, et Haapsalus on ka selline asutus surnuaial, aga sinna ma ei ole sattunud ja too ei ole väidetavalt ka kuulus oma eriti hea õlle poolest. Pigem vastupidi, ma olen kuulnud.

Põnevatest asjadest siinkandis avastasin veel, et seenehooaeg on siin täies hoos alles. Kui hästi läheb (et ühel gurul, keda ma veel ei tunne, aega on), siis lähengi homme või ülehomme seenele. Aga seened, siinkandis, jajaa... Veel paari aasta eest olid maagilised seened Dublinis poodides vabamüügis, kuid siis hüppas üks kuulus seeneline kuuendalt korruselt alla põhjustades kiire avaliku debati meedias ning seaduse, et pühkide nüüd suu puhtaks. Metsast ikka võib korjata, aga Hollandist enam sisse ei tooda. Metsast oskavad neid leida aga ainult mõned, kunagisest rahvatraditsioonist ja iiri muinasjuttude muusast on saanud keelatud ja vaid valitutele leitav niššikaup. Uurime edasi.

Veel sain teada, et väljendit "kiirga mind üles, Ott" ei ole kunagi Star Treki filmis öeldud, ehkki väljend sealt pärit olevat. Mind see juurte puudumine väljendil ei sega.

Sildid: , ,