reede, veebruar 17, 2006

Nõmedad asjad: Double Coffee ja tulumaks

See lätalste peldik on oma sita teeninduse ja maitsetute söökidega juba mõnda aega minu vaenlane. Nad on ennast paigutanud headesse kohtadesse inimeste teele ja seeläbi peletanud sealtkandist eemale võimalikud toidukohad ja kohvikud. Ja siis kui mul on kiire, siis ma vahel unustan ennast ja kogemata astun mõnda sisse ja siis ongi jälle mõneks ajaks päev rikutud. No ma selleks siin kirjutangi, et endale meelde tuletada, et ma nii ei teeks enam iial. Minu muret jagab toiduajakirjanik Heidi Vihma tänases ÄP Puhkepäevas, paraku palju viisakamas sõnakasutuses :(

Teine uudis kuuevarbalistelt on, et alandavad tulumaksu. See on igati hea uudis, soovin neile palju õnne seal Riiamaal. Erinevalt mõnedest poliitikutest ja ajakirjanikest Eestis, ei tee mind murelikuks see, et äkki nüüd seal on parem ärikliima, vaid see, et meil asjast vabshee ei räägita. Ok, ma saan aru, et poliitikutel ei ole mingit aimu, et mis 2009 saama peaks hakkama, enamus neist ei plaanigi ilmselt oma karjääri praegu kaugemale kui aasta, aga meedia võiks ikka teemat lahata. Hetkel piirdutakse enamjaolt pressiteadete ja Heido Vitsuri osundamisega.

Eile peale paari klaasi veini tegime ise otsa lahti ja mõtlesime paari sõbraga välja kaks - hea ja väga hea - maksusüsteemi lahendust Eestile. Taustaks: riigi poolt on hetkel vist välja pakutud lahenduseks, et 5% firmadele ja 15% isikutele, ehk siis kokku 20% tulumaksu. Tänase ÄP andmetel plaanib läti langetada aga tuluka 15% kokku. Lgp. lugejad - pakkuge oma nägemusi, kuidas meil maksud võiks olla alates 2009a! Muidu ei tulegi diskussiooni ja sureme majanduslikus mõttes välja ühel päeval. Või teeks eraldi tulumaksuarutelu blogi?