reede, juuli 27, 2007

Ärri

Lugesin kohe kui ilmus Harry Potteri läbi, aga ei kirjutanud juba mitu päeva siia, kuna ei taha järgmiste lugejate elamust ära spoilerdada. Hmm... tegelt ei taha ka praegu, aga kuidagi kripeldab ja tahaks ära öelda. Seepärast ütlengi segaselt.

Tegelt on hea raamat, kõigile kellele Potter meeldib ja keda ei häiri kerge lastekirjanduse maik, neile meeldib ka viimane osa ja lõpp. AGA! Naabui! (Naabui on sõna mille leiutasin samal põhimõttel nagu on olemas sõnad jeebus, gosh, dang jne). Milleks seda salatsemise ja PR mõttetust selle raamatu ümber vaja oli??? Tapan Potteri, ei tapa Potterit, tapan sõbra, ei tapa sõpra jne. MILLEKS? Konkreetselt on kirjas, et autor mõtles ploti välja kohe alguses ja kirjutas siis raamatud, ehk siis teadis suurepäraselt ammu juba ette mis Potust saab. See, mis temast saab (TMOD*) on kogu viimase raamatu mõte ja seda ei saanud kuidagi otsustada alles poole raamatu peal, plot on paigas igatahes viimase raamatu alguses, kui mitte juba raamatuis varem.

Selle ihhihhii ja ahhahhaa tulemusel ei saanud tõlkija varem teksti kätte ning raamat ilmub meie keeles alles novembris. Eestis müüdi nüüd u 1000 koopiat inglisekeelset ja ilmselt Varraku versiooni ostetakse selle võrra vähem. Alatu ka nende vastu.

Selleks ajaks kui eestikeelne ilmub on kõik huvilised juba spoilereid kuulnud ja teab kes lõpus surma saab(*). Niiet autori jutt soovist kõiki maailma lapsi üllatada on bs. Üldse kruvis see kampaania ootused mõtetuks. AGA!

Lapsed lasteks - mis saab täiskasvanutest??? HP ei ole ainult lasteraamat, mina ei ole enam eksäktli laps! Mis saab neist miljoneist, kes * ja *??? Mu oma elukaaslane käis sõbrannadega väljas kui mina Potteriga voodis lebasin ja nad kõik hoidsid pöialt, et *, või vähemalt *. Nende peale pole autor üldse mõelnud! Ja isegi mina olid veidi pettunud, et ikka *.

PS. Peaks Matrix kahe üle vaatama, minuarust oli peatükk Kings Cross stilistiliselt sealt maha puksitud. Või mingist filmist igatahes mida ma näind olen... krt ei mäleta. :P

PPS. Minu arvamust sitast turunduskampaaniast jagab ka valdkonna guru Seth Godin

*Spoiler, kes tahab inffi mailigu (anal.giin[ät]hot.ee), seletan lahti.